اصلاح با تیغ و اپیلاسیون پوست های حساس می تواند یک دردسر واقعی باشد . اپیلاسیون و اصلاح با تیغ اغلب اوقات  می تواند باعث  خارش و قرمزی پوست شود . خوشبختانه لیزر موهای زائد راه را  هموارتر کرده  است و نسبت به اپیلاسیون  و اصلاح  با تیغ  موثرتر و بهترین جایگزین است ، و نکته حائز اهمیت در این رابطه این است که لیزر مو برای پوست های حساس نیز در نظر گرفته شده است .

لیزر موهای زائد می تواند نواحی مختلفی را شامل شود مانند صورت ‍ کمر  بازوها  پاها   حتی می تواند در مورد موهای کل بدن و دیگر نواحی حساس استفاده شود.لیزر کردن یکی از بهترین راه های از بین بردن موهای زائد برای آن دسته از پوست های حساس می با شد .

همیشه این نکته در نظر گرفته شده است که لیزر برای پوست های حساس مناسب باشد و اینکه این لیزر ها به اندازه کافی برای استفاده روی تمام قسمت های بدن و انواع پوست های حساس با اطمینان از بیشترین نتیجه کاملا ایمن می باشد. ویژگی دستگاه لیزر ما داشتن خنک کننده منحصر به فردکه به آرامش  صافی و محافظت از پوست کمک می کند اما اگر حرف ما را نمی پذیرید بیاید و روش های مختلف از بین بردن موهای زائد را برای انواع پوست های حساس امتحان کنید .

1-لیزر موهای زائد

لیزر موهای زائد  بوسیله متمرکز کردن نور به صورت مستقیم در فولیکول های مو کار می کند و مانع رشد موها بدون اختلال یا آسیب رساندن به سطح پوست می شود لیزرهای  ما با پرتو وسیعی استفاده می شود که قادر به برداشتن چندین فولیکول مو بصورت همزمان است.ما می دانیم که یک اندازه مناسب برای از بین بردن مو وجود ندارد .زمانیکه لیز کردن مو را با اصلاح با تیغ و اپیلاسیون مقایسه می کنیم این نکته حائز اهمیت است که درمانگران تجربی ما قبل از شروع و ایجاد برنامه درمان  شخصی نوع پوست و موی شما را مشخص می کنند. اگر شما از واکنش احتمالی لیزر نگران هستید شما می توانید درخواست دهید که یک تست تکه ای روی ناحیه ای از درمان انجام دهید تا این اطمینان خاطر را برای شما ایجاد کند که آیا لیزر کردن برای پوست شما مناسب هست یا نه؟ اگر سوال خاصی در ذهن شما هست میتوانید با ما در میان بگذارید.

 

2-اصلاح با تیغ 

استفاده از تیغ می تواند باعث اثرات بدی شود . اصلاح کردن با تیغ (ژیلت) میتواند بر حجم و رشد موهای زائد تاثیر بگذارد. اگر دستگاه اصلاح شما خوب نباشد پس می تواند باعث خرابی روی پوست شما شود و حتی اگر این مورد برطرف شود خود اصلاح کردن باعث خارش پوست شما می شود و سپس از خودتان می پرسید :چقدر اصلاح کردن موها زیر دوش طول می کشد؟

به این نکته هم باید اشاره کرد که باکتری می تواند روی دستگاه اصلاح رشد کند و هر زمان که شما از آن استفاده می کنید شما باکتری را روی تمام پوست خود پخش می کنید . باز هم از ضررهای اصلاح بگیم  ؟ بسیاری از کف های اصلاح پر از موادشیمیایی معطر هستند که ممکن است براحتی حساسیت پوستی ایجاد کنند.

3-اپیلاسیون

کسانی که پوست حساس دارند برای رفع حساسیت به اپیلاسیون روی آورده اند .ریختن موم داغ روی پوست؟ برداشتن نوار موم با تحمل درد زیاد می باشد و این در حالی است که پوست شما شروع به قرمز شدن و پوسته پوسته شدن می کند ؟و سپس انتظار برای خشک شدن آن ناحیه؟ واقعا کار سخت وطاقت فرسایی است؟ نه مچکرم. بعضی از مردم ممکن است دچار سوختگی ناشی از موم شوند. اگر شما می خواهید این کار را ادامه دهید یادآور می شود که قبل از شروع درمان نوع موم مناسب را برای مو و نواحی مختلف به دقت انتخاب کنید . پوست خود را بطوردقیق آماده کنید و بعد نوار موم را درجهت درست بردارید.

4-کرم های موبر

نسبت به موم درد کمتری دارد.کرم های موبر می تواند جایگزین بهتری از مو از لحاظ درد برای پوست های حساس باشد ، اما...  و یک امای بزرگ وجود دارد . در کرم های موبر یا دیپلاتور برای شکستن موها از مواد شیمیایی قوی استفاده می شود تا بتوانند موها را از بین ببرد . کرم های موبر  از لحاظ سوزاندن پوست ،  قرمزی پوست ،  پوسته شدن  و حتی زخم کردن شناخته شده می باشند.  بنابراین این میتواند یک هشدار باشد که قبل از استفاده حتما به نوع پوست خود پی ببرید.

با این توضیحات اگر پوست شما حساس می باشد و میخواهید در طول تمام سال پوستی نرم داشته باشید ابتدا قیمت های لیزر مو کلینیک ما را بررسی کنید سپس اقدام به مشاوره رایگان کنید و سپس اقدام به رزرو نوبت کنید.